Bespaar jij vanaf nu op de schoonmaker?

Schoonmaakbedrijf
Waarom een schoonmaakbedrijf
29 oktober 2018

Bespaar jij vanaf nu op de schoonmaker?

schoonmaker

Bespaar jij vanaf nu op de schoonmaker?

Iedereen maakt schoon op zijn of haar eigen manier. Maar net zoals dat ‘’grootmoeders tips’’ bestaat, hebben mensen die het beroep van schoonmaker hebben ook heel veel waardevolle tips. Altijd handig toch, wie weet wordt schoonmaken nu nét even iets makkelijker!

De 5 tips van een schoonmaker: tip 1

De juiste volgorde, heel belangrijk. Zo is het niet handig om bijvoorbeeld eerst overal te stofzuigen en daarna eens goed de boel op zijn kop te zetten om af te stoffen. Hier komt ook weer ‘’vuiligheid’ bij vrij en dit zorgt ervoor dat je weer van voor af aan kan beginnen. Het zelfde geldt voor het schoonmaken van de toilet. Wanneer je deze net grondig hebt aangepakt en vervolgens besluit je de keuken erachteraan te doen, met hetzelfde doekje… De wc doe je altijd als allerlaatste! Dat geldt ook voor dweilen. Wanneer je het kantoor gaat dweilen of de keuken, dan zorg je dat je eerst alles hebt gedaan, in de juiste volgorde dus, en dan eindigen met dweilen. Je dweilt naar de deur zodat de vloer alle tijd heeft om te drogen, en jij niet heel moeilijk hoeft te doen om zonder de vloer weer vies te maken buiten te komen.

Tip 2

Teamwork is het key-word! Nee jullie hoeven er echt geen bedrijfsuitje van te pakken en er hoeven ook geen uren werk in te gaan zitten. Echter wanneer iedereen aan het einde van de dag meehelpt en even door pakt ben je én sneller klaar en je hoeft niet alles in je eentje te doen! Weet je wat helpt? Een schoonmaakrooster, hier kan je goed op in kaart brengen wanneer wat moet gebeuren en dit zorgt ervoor dat het kantoor gewoon altijd lekker fris is!

Tip 3

Een schop onder de kont van het team: wij begrijpen ook echt wel dat schoonmaken niet heel hoog op het verlanglijstje staat van je collega’s. Maar ook zij vinden het prettig om iedere dag in een schone werkomgeving hun ‘’ding’’ te mogen doen. Wanneer je met zijn allen even de schouders eronder zet dan is het gedaan!

Tip 4

Opruimen, opruimen en opruimen. Heel simpel, hoe meer er opgeruimd is hoe minder je hoeft te doen. Stop spullen welke in kastjes horen, gewoon daar weer terug, zet bakjes op bureaus zodat je collega’s daar netjes alles in op kunnen bergen. Dit maakt het schoonmaken makkelijker want je hoeft niet tig dingen te verplaatsen en wanneer een kantoor opgeruimd en strak is dan toont het ook gewoon schoner.

Tip 5

Wanneer je na het lezen van al deze tips denkt: wij zien dit toch niet zo zitten dan is de allerbeste tip die wij jullie kunnen geven: neem een professioneel schoonmaakbedrijf in de arm. Scheelt een hoop geregel en zelf schoonmaken waardoor jullie je gewoon lekker kunnen richten op jullie eigen werkzaamheden. Tenslotte moet iedereen gewoon doen waar hij of zij goed in is!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *